آرایشی و بهداشتی

این سایت شرح لوازم آرایشی بهداشتی و عوارض و فایده ی مصرف برخی محصولات است

آرایشی و بهداشتی

این سایت شرح لوازم آرایشی بهداشتی و عوارض و فایده ی مصرف برخی محصولات است

اطلاعات خواندنی در مورد لوازم آرایشی

اطلاعات خواندنی در مورد لوازم آرایشی

به‌طور کلی در فرهنگ ایرانی‌ها، اعراب و ترک‌ها استفاده از لوازم آرایش بیشتر از کشورهای غربی مورد توجه قرار می‌گرفته است و این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده و حتی بسیار بیشتر هم شده است اما این استفاده بیش‌از‌حد مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. شاید دانستن هر کدام از این خطرات باعث شود که هنگام انتخاب لوازم آرایش کمی بیشتر دقت کرده و نیز برای حفظ سلامت خود هم که شده کمتر از اینگونه لوازم استفاده کنید.

لوازم آرایشی و بهداشتی و ظروف آرایشی بهداشتی از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

لوازم آرایشی دارای ترکیبات شیمیایی متعددی است و انواع این اقلام آرایشی ساخته شده از رنگ‌ها، اسانس‌ها،‌فیلترهای رنگی و…. است که باعث می‌شود پوست صورت تغییر رنگ دهد، همچنین در خوشبو‌تر کردن، براق شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است.

برخی از ترکیبات لوازم آرایشی، طبیعی و یا به صورت مصنوعی است که هر کدام در جایگاه خود مشکلات خاصی را برای پوست صورت ایجاد می‌کنند.افلاتوکسین‌ها مواد تولید شده توسط قارچ‌ها به شمار می‌روند که سمی و خطرناک هستند.

وجود سرب و افلاتوکسین‌ها در ترکیبات آرایشی صدماتی به پوست وارد می‌سازد اگر این دو ماده خطرناک در ترکیبات مواد آرایشی بیش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات متعدد از لوازم آرایش استفاده کنند ممکن است پوست‌شان تحریک شده و به مشکلات پوستی دچار شوند.وجود این ماده سمی در مواد آرایشی نامرغوب جذب می‌شود.

 کـدام پاک‌کننـده را نخریــد؟

فراموش نکنید بهتر است یک پاک‌کننده آرایش خوب تهیه کنید. زیرا خرج‌کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارک‌های معروف تجاری لوازم آرایش، به‌طور معمول پاک‌کننده‌های خوبی نیز به بازار عرضه می‌کنند. برای پاک کردن آرایش چشم از مواد پاک‌کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

آرایش صورت شما مانند کرم پودر و رژ لب به‌راحتی به وسیله پاک‌کننده‌های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوست‌تان پاک می‌شوند، ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک‌کننده قوی‌تری دارند. این مواد پاک‌کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند. برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک‌کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. درصورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد چند نقطه از ماده پاک‌کننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.

 استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی چه مشکلات و بیماری‌های پوستی را ایجاد می‌کند؟‌

برخی زنان نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثر در یک محصول آرایشی حساس هستند، از این رو در تماس با آن ماده شیمیایی پوست صورت‌شان واکنش نشان می‌دهد، اگر مواد آرایشی بیش از 6 ساعت روی پوست صورت بماند علائمی مانند قرمزی، خارش، تورم و تاول‌های زیر پوستی ایجاد می‌کند.برخی عوارض کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند که معمولاً در تماس پوست با مواد گیاهی یا شیمیایی آلوده واکنش‌های پوستی یا عفونی بروز پیدا می‌کند.

توصیه مهم این‌که زنان بهتر است از لوازم آرایش‌های استاندارد که برچسب وزارت بهداشت دارد و مورد تایید آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت است استفاده کنند، زیرا اکثر لوازم آرایش‌هایی که وارداتی هستند از ترکیبات موادی چون سرب،‌مایع پرده جنینی،هورمون‌های پروژسترون و استروژن تشکیل شده‌اند که در ابتدا نشاط و شادابی موقتی به پوست صورت می‌دهند اما در درازمدت مشکلات را تشدید می‌کند.

منبع: سورنا پک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.